13 mars 2018 kl. 9.00 - 10.00

E-handel betraktas som den enkla vägen att nå kunder över hela världen. Men det kräver en hel del för att lyckas. Goda förberedelser, lokalkunskap och resurser för att nämna några. Under det här webinaret kommer Max Riis Christensen från MakesYouLocal dela med sig av sina erfarenheter från att hjälpa nordiska företag ut i världen. Han går igenom de fem faserna i en framgångsrik internationell expansion och visar vad du ska börja med. Du får också möjlighet att ställa frågor till Max under webinaret.

Patrik Müller från DIBS leder samtalet och bidrar med sina konsumentinsikter, bland annat från rapporten Nordic E-commerce 2017.

 

Max Riis Christensen 

Max Riis Christensen har arbetat med att hjälpa bolag med international e-handel sedan 2010 i företaget MakesYouLocal. Verksamheten har 25 medarbetare och har bland annat väglett Stadium med sin internationella expansion.

 

 

Patrik Müller DIBS

 Om Patrik Müller

Patrik är e-handelsexpert på DIBS med mer än 15 års erfarenhet av att hjälpa e-handlare med effektiva betalningslösningar på den nordiska och europeiska marknaden. Patrik är en flitig kunskapsdelare och anlitad talare inom e-handel. Spana in @patrikmuller på Twitter.

 

 

Vad är ett webinar?


Ett webinar är ett seminarium på nätet. Du lyssnar via din dator eller telefon och har möjlighet att ställa frågor till föreläsarna under tiden. När du anmäler dig får du ett mail med en länk som ger dig tillgång till webinaret den utsatta tiden. 

 

Var med på webinaret

Webinaret är kostnadsfritt - anmäl dig genom att fylla i formuläret