Webinar med Litium och DIBS 

- Möjligheter, drivkrafter och utmaningar för B2B-företag som vill digitalisera sin försäljning

 

Webinaret sändes 14 juni - anmäl dig via formuläret så får du direkt tillgång till en inspelad version.

 

Det är inte bara företag som riktar sig mot konsumenter som ser potentialen med e-handel. De starkaste drivkrafterna för B2B-företag att digitalisera sin försäljning är möjlighet till ökad försäljning, enklare administration och önskemål från kunderna.

Utmaningarna å andra sidan är att det ofta krävs nya rutiner och arbetssätt och att hitta sätt att översätta komplex B2B-försäljning till nätet. E-handelsplattformen Litium har nyligen släppt rapporten Svensk B2B-handel 2016 om digital handel mellan företag.

Åsa Lundborg Ling och Fredrik Hrdlicka på Litium har på nära håll följt den digitala utvecklingen inom B2B-företag som Hafa och Tingstad. Under webinaret delar de slutsatser från rapporten och insikter kring hur man tar sin B2B-verksamhet online.


Patrik Müller, e-handelsexpert på DIBS, leder samtalet och bidrar med sina insikter kring B2B-försäljning och e-handel.

 

Här berättar Åsa från Litium om några av de utmaningar och möjligheter som diskuterades under webinaret:

 

 

Vad är ett webinar?

Ett webinar är ett seminarium på nätet. Du lyssnar via din dator eller telefon och har möjlighet att ställa frågor till föreläsarna under tiden. När du anmäler dig får du ett mail med en länk som ger dig tillgång till webinaret. 

 

 

 

Anmäl dig till webinaret

Du får tillgång till en inspelad version direkt - kostnadsfritt.